Wednesday, 05 September 2007

Back to work...

Så var tre dagar till ända på nya jobbet. Det känns väldigt bra! Det är en liten självständig enhet i en stor koncern. Vi är bara omkring 16 personer som jobbar där, och det verkar vara kanonfolk.
Jag har inte fått min dator än eftersom IT-avdelningen försöker sätta ihop den enligt våra önskemål. Vi har haft en del diskussioner gällande programvaror och prestanda...
Jag hoppas få den inom kort.
Min huvudsakliga uppgift är att rita konstruktioner för lådor och displayställ. Jag kommer också att jobba en del med tryck och repro, lite sälj, lite.... och lite.... I min tjänst finns det mycket blandat att ta hand om!! Jag hoppas jag fixar det!! Ser fram emot det dock.... det kommer att bli ett kanonjobb!
Men det är en konstig känsla att vara tillbaka i ett sk "normalt liv". Vad som nu än är normalt?! Jag uppskattar det mycket, men på et sätt saknar jag det liv jag hade det senaste året. Jag hoppas att jag i framtiden ska kunna kombinera dessa två...


I have now done three days at my new job. It feels great! It's a small little indipendent division in a very big company. We are only 16 people working there, and it is great people.
I haven't got my computer
yet, since the IT-division is putting it together for me, and we have had some discussions regarding the software...
Hope I get it any day now.
My main task is to draw desings for boxes and Point of Sale Displays in a CAD-programme. I will also do some work with artworks, some sales, some.... and some.... On my post I have lots to do!! Hope I manage!! Looking forward to it though... It will be a great job!
But it is a strange feeling to be back "to normal". What ever normal is?! In a way I do enjoy it a lot, and in a way I miss the life I have had the last year. I hope that I can make a mix off it in the future...

No comments:

Post a Comment

Wahlen goes blogging....