Sunday, 23 September 2007

Shopping bags

Att köpa kassar att bära hem maten i när du går och handlar är rena rama rånet - och inte främjar det miljön heller att köpa en massa plastkassar, eller papperskassar heller för den delen. Så när jag går och handlar nvänder jag mina egna kassar, tygkassar. De kan jag använda om och om igen och de är bättre för miljön.
Jag har haft tre kassar liggande i bilen men nu har jag tappat bort någon och de är lite små och slitna. Dags för nya.
En dag just innan jag åkte till Gävle var jag och mamma på IKEA. Där hittade jag ett så snyggt tyg. Först visste jag inte vad jag skulle kunna använda det till, men så fick vi en idé. Varöfr inte göra shoppingkassar av det?!
Jag köpte en bit och nu i helgen plockade jag fram symaskinen och sydde mig två snygga randiga shoppingkassar. Ser fram emot att åka och shoppa nu!!!
Visst är de snygga?!?







When you go shopping for food it is a robbery to buy bags to carry your goods home in - and it is not good for the environment to buy lots of plasticbags, or paperbags for that matter. So when I go shopping I use my own bags, fabric bags. I can use them over and over again and they are better for the environment.
I've had three bags in my car but I've lost some of them now and they are a bit small and used. Time for new ones.
One day just before I left for Gävle me and my mum went to IKEA. There I found such a great piece of fabric. At first I didn't know what to use it for, but than we get an idea. Why not make shopping bags out of it!?
I bought a piece and this weekend I took my sawing machine out and made myself two nice striped shoppingbags. Looking forward to go shopping now!!!
They are great!? Aren't they!!??

1 comment:

Anonymous said...

ooooh! du är så redig! Fina!

(Vad slänger du sopor i?) :)

Post a Comment

Wahlen goes blogging....