Tuesday, 30 October 2007

Gå på bio! / Go see a movie!!

Något jag verkligen gillar är att gå på bio. Jag älskar att se film på stor duk, att sitta där i biosalongen och låta filmen ta mig med storm. Den senaste veckan har jag varit på bio tre gånger. Och jag kan rekommendera alla tre filmerna.
Den första jag såg var "This is England". En tuff och hård film. Mycket välgjord och den fick en att börja tänka. Den andra var "Råttatouille" An fantastisk animation, med stort hjärta och många goda skratt. Igår gick jag för att se "Farväl Bafana". Det var en av de bästa filmerna jag någonsin sett. Mycket mycket stark, väldig sorglig - men mycket välgjord och helt enkelt fantastisk! Den absolut första rubriken fick mig att le från hjärtat - inte på grund av vad som sades - nä, utan på grund av den underbara Sydafrikanska dialekt den sades i. Filmen handlar om fängelset på Robben Island under tiden då Nelson Mandela satt fängslad där. Den är baserad på en verklig berättelse från en av fångvaktarna. Efter det första leendet fanns det inte mycket mer att le åt. Det var snarare tårar som föll. Även om filmen var grym på många sätt så värmde den i hjärtat. Den är mycket välgjord och jag skulle vilja tacka Bille August för ett fantastiskt jobb!
Gå på bio!! 




One thing I really love is to go see a movie. I love to see a movie on a big screen, to sit in the cinema and let the movie take me by storm! The past week I have been to the movies three times. And I can recommend all the three movies. 
The first one I saw was "This is England". A hard and strong film. Very well done and got you thinking. The second one was "Ratatouille". An amazing animation, with a big heart and some great laughters. Yesterday I went to see "Goodbye Bafana". That was one of the best movies I have ever seen. Very very strang, very sad - but very well done and just awsome! The very first spoken line in the movie mad me smile from my heart - not because what they said - no, because the great South African accent it was said in. The movie is about the prison on Robben Island, while Nelson Mandela sat there. The movie is based on a true story - told by one of the men working at the prison. After that smile, ther wasn't much more to smile about. It was more tears that fell. Even though the movie was horrible in many ways it wamred my heart. It was very very well made and I would like to thank Bille August for a fantastic job!
So, go see a movie!!

No comments:

Post a Comment

Wahlen goes blogging....