Saturday, 13 October 2007

Long time - no see...

Det var ett tag sedan jag var här senast. De första två veckorna i oktober har varit fulltecknade. Jag började med en tur till Stockholm med vår säljare. Vi besökte två kunder, vilket resulterade i mer jobb. Kul projket! Resten av veckan belv långa dagar på jobbet för att försöka avsluta de projekt som var lovad för veckan.
På helgen tog jag en promenad in till centrum för lite shopping, om det så bara skulle bli fönster shopping. Jag hade inte varit i centrum sedan jag kom tillbaka till Gävle. Det belv en trevlig dag. Jag såg till att få min mopp på huvudet trimmad. För en gång skull kände jag för att köpa skor. Skor är verkligen något jag inte tycker om att handla. Jag gillar inte skor och hittar aldrig några som jag gillar eller som passar mina fötter. Men jag var i stort behov av ett par "riktiga" skor - som inte är gympaskor!! Till slut hittade jag ett par jag gillade. Det är faktiskt ett par "Hästens" skor. Ja, samma Hästens som gör sängar! Bekväma pjucks!
Den senaste vekcan började med ännu en tripp till hufvudstaden, denna gången med chefen. Vi besökte en ny kund. Stort företag, bra möte och förhoppningsvis mycket jobb i framtiden! =)
I tisdags fanns det massor att göra och jag lämnade inte jobbet förrän kl 9 på kvällen. Varför?? Jo, för att jag och min konstruktions kollega åkte till Sunne, till min gamla skola, för en tvådagars kurs, onsdag och torsdag. Vi fick se den nya versionen av konstruktionsprogrammet vi ska jobba i - Artios CAD. (Jag jobbar i det redan och hela koncernen ska byta till det snart.) Det var kanonkul. Vilket program?!?! Så mycket möjligheter som öppnar fantastiska utvecklingsmöjligheter för oss. Framförallt jobbade vi med 3Dn!!
Och är du borta från jobbet tre dagar av fyra under en vecka så blir den femte och sista väldigt stressig!! Särskilt på grund av ett knivigt projekt jag har - att göra en display för väldigt tunga produkter. Formen på stället är satt - och det var väldigt svårt att få den stark nog!! Jag hoppas att jag klarade det. Det sista jag gjorde på fredagen var att belasta stället med rätt vikt... Håll tummarna för att det fortfarande står upp på måndag morgon!!
Jag tror att jag har berättat för er att tjejerna på jobbet spelar (försöker i alla fall) innebandy en gång i veckan. I fredags kväll träffades vi på "The Bishops Arms" på "taktik möte"!! =)
En mycket trevlig kväll med god mat, mycket dricka och massor av skratt!!
Idag?? Jo - det är inte utan att man är lite sliten?! =)
Förresten! I torsdags föll första snön över mellansverige!! Det var inte kul att vara ute och köra automat Volvo med sommardäck genom skogarna i Värmland/Dalarna då!? Men det var ganska fint på sina ställen!


It's been a while since I was here. The first two weeks of October was busy weeks. It started with a trip to Stockholm together with our rep. We went to see two customers, and that resulted in more work. Great projects! The rest of the week was long days at work trying to finish the projects that was promised for the week.
That weekend I took a walk in to the city center to do some shopping, or maybe just window shop. I hadn't been to the center since I moved back to Gävle. It was a good day. I went to the hairdresser and trimmed my big bush of hair. I felt like new shoes and went to all the shoeshops. Shoes is something I don't like to buy. I don't like shoes and I never find anything I like that fit my feet. But I really needed a pair of "real" shoes - that isn't tackies!! And finally I found a pair I liked. The are actually made by the big bed company "Hästens"!! Comfy shoes!
This last week I started with a new trip to Stockholm with my boss. We went to see a new customer. Big company, great meeting and hopefully lots of work in the future! =)
On Tuesday I had lots to do and didn't leave work until 9.00 pm. Why?? Cos me and my designer colleague went to Sunne, to my old school, for a two day course Wednesday and Thursday. We went to see the new version of the design software we will use in the future - Artios CAD. It was great. What a programme?!?! So many possibilities that can make a big difference in our work. Most of the time we worked with the 3D options!!
And if you are away from work three days out of four in one week - the last day becomes very hectic!! Especially since I had a crazy project - to make a pos-display for very heavy produkts. The shape was kind of fixed - but it was hard to get it strong enough!! I hope I made it. The last thing I did on Friday afternoon was to put the right weight in the stand... Cross your fingers that it is still standing on Monday morning!!
As I think I've told you earlier, the girls at work are playing (some kind of) indoor bandy together. On Friday night we met up at The Bishop Arms for a "tactic meeting"!! =)
It was a great night with good food, lots to drink and lots and lots of laughter!!
Today?? Well - a bit tired?! =)
BTW - on Thursday we got the first snow in this part of Sweden (middle)!! It wasn't that great to be out in a automatic Volvo with summer tires, driving through to woods. But it was very pretty in some places!!

No comments:

Post a Comment

Wahlen goes blogging....