Monday, 01 October 2007

News from the new home

Jag har haft en ganska hektisk helg, bra hektisk!! Det är alla de där små sakerna som behövs för att göra mitt nya hem "perfekt" eller åtminstone få det som jag vill att det sak bli...
Förra veckan fick jag så äntligen min så efterlängtade lön. Den hade varit efterlängtad länge! Programmet för helgen var fullspäckat och listan inköpslistan lång. Så på lördag morgon blev den en rejäl frukost och förberedde mig för en tuff dag i affärerna med en massa annat folk!!
Det första jag kunde bocka av från listan var en printer och en trådlös router. Nästa stopp var köpcentrat. Där hittade jag inte mycket, lite småsaker bara. Och sen - den stora utmaningen - IKEA!! Det är en STOR byggnad som var fylld med folk... men jag fick tag i de flesta av grejerna på min lista - fyra nya dörrar till mina bokhyllor och tyg till draperier.
Vädret var fruktasnvärt. Det rengade och allt var vått när jag äntligen fick in det i bilen. Och sen när jag kom hem och hade tömt bilen och burit upp allt från garaget till min lägenhet - så var det jag som var genomvåt!! Det var jobbigt!
Senare samma dag hade jag nya dörrar på mina bokhyllor.
På söndagen sydde jag draperier och satte upp wire för att hänga upp dem i. Efter många fula ord och lite dåligt humör så fick jag äntligen igång den trådlösa routern också. Försökte att installera skrivaren också, men sladden var för kort... så idag fick jag åka tillbaka till affären och byta ut den. Nu skriver den!! =)
Snart är det perfekt!! =)


Old doors!

New doors!

Drapery 1

Drapery 2

I've had a really busy weekend, great busy!! It is all this small little things needed to make my new home "perfect" or at least as I wish it to be....
Last week I finally got my paycheck! It was very missed for a long time! So for the weekend the programme was full and the lists long. On Saturday morning I had a big breakfast and prepared for a tough day in the shops with lots of people!! First to tic off from the list was a printer and a wireless router. Next stop was the shopping mall. Didn't find much there. Some small things. And then - the big battle - IKEA!! It is a VERY big building and it was filled up with people... but I got most of the things on my list - four new doors for my bookshelfs and some material to make draperies.
The weather was awful. It was raining and everything was wet when I at last got it in the car. And when I got back and emptied the car and carried everything from the garage up to my flat - it was me that was wet!! That was hard work!
Later the same day I had new doors on my bookshelfs.
On Sunday I sew the draperies and put up the wire to hang it on. After lots of bad words and bad mood I finally got the wireless router to work. Tried to install the printer aswell, but the cable was to short... so I had to go back to the shop today and get a new cable. Now it's printing!! =)
Soon it is perfect!! =)

No comments:

Post a Comment

Wahlen goes blogging....