Tuesday, 21 August 2007

Startskottet går.... / The starting shot goes off...

Allt som tar slut är början på något nytt sägs det. Mitt hittills största äventyr i livet tog slut i mitten på juli. Då hade jag spenderat ett år av mitt liv i det fantastiska landet Sydafrika. En upplevelse jag sent ska glömma.
Nu är det dags att börja på nytt. Imorgon startar nästa kapitel i mitt liv. Då påbörjar jag min nya resa. Denna gången blir det en favorit i repris. Gammal stad, men ny adress och nytt jobb.
Gävle kommer att bli mitt hem på nytt, från och med fredag då jag hämtar nycklarna till min nya lya. Bilen står färdigpackad. Så det är bara att tuta och köra imorgon bitti.
Först ska jag dock hinna med en sväng på Malmö Festivalen är det tänkt. Hoppas vädret bättrar på sig något fram emot kvällningen.... Vi ses i Gävle!


Allt detta / All this


ska in här! / are going in here!


BRA JOBBAT!! / WELL DONE!!

Every end is a new beginning, they say! the biggest adventure of my life, so far ended in the middle of July. I had then spend one year of my life in fantastic South Africa. An experience I will never forget.
Now it is time to start something new. Tomorrow I will start the next chapter of my life. Then my new journey starts. This time it will be kind of a repeat. Old town, but new address and new job.
Gävle will be my new home again. From Friday when I pick up the keys to my new lair.
That car is all packed. So tomorrow morning I can just honk and go!
But before I go I'm going to the Malmö Festival. I do hope the weather is getting a bit better to night...

See you in Gävle!

No comments:

Post a Comment

Wahlen goes blogging....