Monday, 19 November 2007

Rugby 500


I fredags tog jag flyget till Köpenhamn, bara för att ta tåget tillbaka till Sverige. Jag åkte till Malmö för den första SM-omgången av Rullstolsrugby säsongen. På fredagkväll var det möte, under lördag och söndag sex lag och sammanlagt 15 matcher. Det var kul att träffa alla "gamlingar" jag inte har sett sedan före jag åkte till SA och att träffa alla nya. 
Denna gången var mitt jobb inte så hårt så jag satt på en träbänk mesta tiden. Resultat = öm i baken!

MEN, det var inte bara rugby dessa dagar, det var också en helg jag väntat på sedan min födelsedag för ungrfär fem månader sedan. I present av mina syskon med respektive fick jag biljetter till en show. En show av två komiker som jag bara älskar - HippHipparna!! Denna show kallas "500". Varje föreställning tar in 500 besökare och vid ingången får var och en ett kort med en historisk person. Jag fick "Verner Panton", en dansk designer. Verner Panton var han som hittade på uppblåsbara möbler!! Showen bygger på de 500 historiska personerna, men gjordes mycket tillsammans med publiken. Det var skitbra och såååå roligt. Jag skrattade så jag kiknade!! De nästan två timmarna passerade på ett ögonblick. Det var fantastiskt bra! Tack snälla ni för den fina presenten. Strot tack också för den fantastiska middagen på "Godset" som föregick showen. Fantastisk mat och mycket goda viner!! MUMS! Och förståss - mycket trevligt sällskap!!
TACK!!


On Friday I caught a fight to Copenhagen, just to take the train back into Sweden. I went to Malmö for the 1st weekend of the Wheelchair Rugby season. Friday night meeting, Saturday and Sunday six teams and all together 15 games. Great to meet up with all the "oldies" I haven't seen since before my time in SA and to meet all that are new for me.
My work wasn't to hard this time so I sat on a wooden bench most of the weekend. Result = a sore bum!

BUT, it wasn't just rugby these days, it was also a weekend I have waited for since my birthday about five months ago. For my birthday I got a ticket to a show, from my brother and sister with partners. A show with two great comedians that I love. The show is called "500". Each show takes 500 people and everyone receives a card with a historical person when they enter. I got "Verner Panton" a Danish designer. Verner Panton was the first to create inflatabel furniture!! The show was built on all this historical people and is made together with the audience. It was great and so funny. I laughed so I cried!! The almost two hours was gone in a flash. It was absolutelly fantastic. Thank you so much guys for the lovely present! And also for the most fantastic dinner at "Godset" before the show! Lovely food and great wines!! YUMMI!! And of course - GREAT COMPANY!!
THANK YOU!!

No comments:

Post a Comment

Wahlen goes blogging....