Sunday, 25 November 2007

Turned up-side-down.....

Idag tänkte jag att jag skulle berätta för er om min planerade resa. Berätta att jag har bokat biljetter för att resa till Kap i mars!! Jag är sååå glad för denna resa och ser fram emot den massor! Jag tänkte berätta så fort jag varit i tvättstugan och fått igång tvätten, för det rä tvättdag idag! Men jag tappade inspirationen och blev bara förbannad istället.... I vår tvättstuga har vi ett bokningssystem som fungerar ganska bra. Det finns fyra tvåtttider varje dag. I tvättstugan har vi två tvättmaskiner och en torktumlare. Utanför finns två torkrum. Kanon, för på det viset får du ha tävtten hängande längre än bara din tvätttid. Det finns dock fortfarande tider att följa, både för tvättmaksinerna och torkrummen.
När jag kom ner idag var tvättstugan ledig, som den skulle vara, men inte torkrummet. Jaja, tänkte jag, det är väl inte hela världen. Klockan var precis på tiden och jag behövde ju inte torkrummet förrän 45 minuter senare. 
När jag kom tillbaka 45 minuter senare var torkrummet fortfarande låst och användes av någong annan.... Nu blev jag riktigt förbannad!! Jag gick tillbaka upp i lägenheten och skrev en lapp och satte på dörren!! Det är så dålig stil att inte hålla tiderna! Sådant stör mig!!
Min glädje över min resa hamnade lite i skuggan för en sekund...
Men nu hänger all tvätten i badrummet och det är bara att tugga i sig att det blev så den här gången!
Så nu kan jag berätta hur glad jag är för att jag ska åka till Kap i mars!! Jag ser fram emot det så mycket. Att resa tillbaka för att få uppleva alla minnena som poppar upp i huvudet på mig då och då! Att gå in på Pick n' Pay och känna igen lukten. Att se samma människor stå vid trafikljusen och sälja sina svarta plastsäckar. Att blunda och lyssna på vägorna som slår upp på stranden och känna det kalla vattnet skölja över fötterna.... Att njuta av den underbara vyn av Table Mountain. Att köra en runda kfring de vackra vinodlingarna!! Att äta den bästa sushin jag vet och dricka massor av underbart gott vin!! Och det bästa av allt - att få träffa mina underbara vännerdär nere!!
Räknar ner dagarna!! Bara 105 kvar.... =)

Private picture

Today I thought of telling you about my planned trip. To tell you that I have booked flights to go to Cape Town in March!! I am sooo happy about that trip and looking forward to it so much! I was going to tell you all about it as soon as I went back from the launry room, cos it is laundry Sunday today! But I lost all my spirit and got very upset instead.... At the laundry room in this house you do a booking and it workes pretty well. There are four sessions a day. In the laundry room there are two washing machines and a tumble dryer. Outside there are two big drying rooms. Great, cos then you can have your laundry in the drying room longer. There are still times to follow both for the laundry and for the drying. 
When I came there today the washing room was available as it should, but not the drying. Well, I thought. It was just by the time and my wash didn't need to be hung until 45 minutes later. 
When I got back down there 45 minutes later the drying room was still locked and used by someone else..... Now I got really upset!! I got back up to my apartment to write a big note to stick on the door!! It is so bad manners to not stick to the times you have! That really upsets me!! 
All my good mood about my trip kind of got in to the shaddow for a second.... 
But now the wash is all packed up in my bathroom and I just have to do it that way this time! 
So now I can tell you how excited I am to go to Cape Town in March!! I'm so looking forward to go there to experience all the memories that pops up in my head every now and then! To walk into Pick n' Pay and remember the smell. To see the same people standing by the robots selling black bags. To close my eyes and listen to the big waves rolling up on the beach and feel the cold water over my feet.... To see the fabulous view of Table Mountain. To drive through the beautiful vineyards!! To eat the best sushi ever and to drink lots of lovely wines!! And best of all - to meet some of my great friends down there!!
Counting down the days!! Just 105 to go.... =)

No comments:

Post a Comment

Wahlen goes blogging....